„Fałszywy telefon – zagrożone oszczędności” – porady policjantów

„Fałszywy telefon – zagrożone oszczędności” – to projekt skierowany do seniorów, jako tej grupy, która jest najbardziej narażona na skutki oszustw m.in. „na wnuczka”, „na policjanta” czy „na wypadek”. Już od lutego do końca roku, policjanci będą pełnić telefoniczne dyżury. Funkcjonariusze udzielą porad tym, którzy zetknęli się z problemem oszustwa na tak zwaną „legendę”.

W ramach Dni Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem,w dniach 6 i 7 października 2022 roku, w godz. od 6.00 do 18.00, pod numerem telefonu 783 707 021 oraz 17 i 20 października  2022 roku, w godz. od 6.00 do 18.00, pod numerem telefonu 510 997 031, a także 18 i 19 października 2022 roku, w godz. od 6.00 do 18.00, pod numerem telefonu 783 707 022, funkcjonariusze Wydziału Kryminalnego Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie będą udzielać porad. W szczególności osobom starszym, które padły ofiarą oszustw na tzw. legendę np. „na wnuczka/policjanta czy na wypadek”lub chcących dowiedzieć się, jak nie dać się oszukać, jak reagować w przypadku próby oszustwa, ale przede wszystkim, gdzie szukać pomocy w takiej sytuacji.

Realizacja przedsięwzięcia zaplanowana jest od lutego do grudnia 2022 roku, w ramach projektu „Fałszywy telefon – zagrożone oszczędności”.  Oprócz komendy wojewódzkiej z Rzeszowa, także partnerzy projektu – komendy wojewódzkie z Olsztyna, Białegostoku, Lublina i Gorzowa Wielkopolskiego – będą udzielać takich porad. We wszystkich tych jednostkach zostaną uruchomione telefony komórkowe do kontaktu z ofiarami przestępstw metodą „na wnuczka/policjanta czy na wypadek”.

Dyżury będą odbywać się cyklicznie.

Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach projektu pn. „Fałszywy telefon – zagrożone oszczędności”, nr PL/2020/PR/0110, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Programu Krajowego Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego.