Potężne elementy maszyny TBM przejadą przez Rzeszów. Przygotowania od poniedziałku

Trwa transport największych elementów maszyny TBM, która wydrąży tunel w ramach budowy odcinka drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe–Babica. W poniedziałek rozpoczną się przygotowania do przejazdu elementów tego potężnego urządzenia przez Rzeszów.

Nowy odcinek drogi ekspresowej S19 będzie miał ponad 10 kilometrów długości. Jedną z części tego zadania będzie budowa tunelu drogowego o długości ponad 2 km. Powstanie on w miejscowości Babica. Zostanie wykonany, jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, „metodą mechanicznego drążenia przy pomocy maszyny TBM z tarczą wiercącą o średnicy 15,2 m”. Największe elementy maszyny TBM są już w drodze na miejsce inwestycji. Transport odbywa się nocami. Pierwsza kolumna wioząca elementy maszyny przez Rzeszów przejedzie w nocy z 28 na 29 listopada. Po zjeździe z S19 pojazdy będą poruszać się ul. 9 Dywizji Piechoty oraz ul. Podkarpacką do granicy miasta i gminy Boguchwała. Transportowane elementy są tak duże, że konieczna jest odpowiednie przygotowanie trasy przejazdu przez miasto. Chodzi przede wszystkim o obniżeniu nawierzchni (o ok. 36 cm) ul. 9 Dywizji Piechoty pod wiaduktem kolejowym. Prace obejmą odcinek o długości ok. 250 metrów i rozpoczną się 21 listopada. W związku z nimi w poniedziałek na ul. 9 Dywizji Piechoty wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu. Wyłączona z ruchu zostanie jezdnia od strony południowej, na odcinku od ul. Zawiszy Czarnego do ronda na ul. Podkarpackiej. Ruch w dwóch kierunkach będzie odbywał się jezdnią po stronie północnej.

Wszelkie koszty związane z obniżaniem nawierzchni oraz przywracaniem jej do stanu pierwotnego (nastąpi to po 23 grudnia, kiedy ostatnie elementy maszyny TBM przejadą przez Rzeszów) poniesie firma Mostostal Warszawa, czyli współwykonawca budowy odcinka S19 Rzeszów Południe–Babica

Transport największych elementów maszyny TBM | Fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad [GDDKiA]
Transport największych elementów maszyny TBM | Fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad [GDDKiA]

Dodaj komentarz