ZNAMY KOLEJNYCH WYKONAWCÓW NA RE: RZESZÓW FESTIVAL!
ZNAMY KOLEJNYCH WYKONAWCÓW NA RE: RZESZÓW FESTIVAL! TYM RAZEM DO LINE UPU DOŁĄCZAJĄ: NATALIA PRZYBYSZ, IGO, ORGANEK I BAASCH!
2 dni RE:laksu, dwie sceny, kilkanaście czołowych polskich gwiazd i unikalne połączenie muzyki i światła – to przepis na pierwszą edycję nowego letniego festiwalu RE: RZESZÓW FESTIVAL, który odbędzie się 20-21 sierpnia na Bulwarach nad Wisłokiem i ma ambicję stać się nową ikoną Rzeszowa.
Natalia Przybysz, Organek, Igo i Baasch to kolejne gwiazdy, które dołączają do tegorocznego line-upu RE: RZESZÓW FESTIVALU. W sierpniowy weekend rzeszowskie Bulwary nad Wisłokiem wypełnią się nie tylko muzyką największych współczesnych gwiazd popu, alternatywy, hip-hopu, rocka i elektroniki, ale także zostaną rozświetlone przez Park Świateł. To połączenie jakiego w tym regionie jeszcze nie było – przypominają Organizatorzy.
Na scenie LIVE usłyszymy: Natalię Przybysz, Organka i Igo, którzy dołączyli do ogłoszonych już Brodki, Margaret, Pezeta i Zdechłego Osy. Z kolei Baasch dołącza do ogłoszonej Noviki i rządzić będzie sceną taneczną w jednym z dwóch dni festiwalu. Dlaczego? Bo Novika i Baasch to dyrektorzy artystyczni sceny tanecznej, to oni na tej scenie zaprezentują swoje muzyczne wybory, które poznamy już wkrótce.
NATALIA PRZYBYSZ
To zdecydowanie jeden z czołowych głosów na polskiej scenie muzycznej, a do tego kompozytorka, autorka tekstów i aktywistka zaangażowana w działania proekologiczne. Poznaliśmy ją w 2001 roku, kiedy to wraz z siostrą Pauliną zadebiutowały współtworząc Sistars. Zespół okazał się fenomenem, kreującym nową jakość na polskim rynku, zdobywającym nagrody, przychylne recenzje dziennikarzy i szczyty list przebojów. Po zakończeniu działalności Sistars, Natalia skupiła się na solowej karierze i poszukiwaniach własnej artystycznej drogi.
Rok 2011 okazał się przełomowy w karierze artystki. To właśnie wtedy powstał wyjątkowy projekt koncertowy „Kozmic Blues”. Ten w założeniu jednorazowy występ na Festiwalu Woodstock został tak ciepło przyjęty, że Natalia postanowiła przekuć go w całą trasę, a ta okazała się ogromnym sukcesem. Naturalną więc konsekwencją było pójście o krok dalej i nagranie albumu „Kozmic Blues: Tribute to Jenis Joplin”, którym Natalia Przybysz składa hołd jednej z największych legend muzyki – Janis Joplin.
Praca nad tym projektem pchnęła Natalię w kierunku brzmień bluesa, soulu, jazzu i funku, zakorzenionych w amerykańskiej tradycji ciepłych, motown’owskich brzmień i vintage’owych instrumentów. Pod wpływem tych inspiracji w 2014 roku powstał „Prąd”. To z tego albumu pochodzą takie utwory jak: „Miód” czy „Nazywam się niebo”. Płyta pokryła się platyną i została nagrodzona Fryderykiem w kategorii Album Roku Rock, a piosenka „Miód” Fryderykiem jako Singiel Roku.
W 2017 roku światło dzienne ujrzał album „Światło nocne”. Na płycie znalazły się takie utwory jak: tytułowe „Światło nocne”, „Dzieci malarzy”, „Świat wewnętrzny” i „Przez sen”. Za tę płytę Natalia Przybysz otrzymała Fryderyka w kategorii Album Roku Pop.
Od czasu płyty „Prąd” każdy kolejny album Natalii nagradzany jest kolejnym Fryderykiem. Ta sytuacja powtórzyła się również w roku ubiegłym, kiedy to najnowsza płyta „Jak Malować Ogień” (2019) ponownie została uhonorowana statuetką Fryderyk. Znów w najważniejszej kategorii tej nagrody – Album Roku POP. Nie ma się zresztą co dziwić, gdyż na albumie pojawiły się tak doskonałe utwory jak „Ciepły Wiatr” czy „Kochamy Się Źle”, które w ubiegłym roku słuchała cała Polska.
Pod koniec roku 2020 został zarejestrowany koncert akustyczny Natalii w ramach prestiżowej serii MTV Unplugged, który można było zobaczyć w zeszłym roku, za to w tym roku w tym roku usłyszymy piosenki z najnowszej, tegorocznej płyty pt. „Zaczynam się od miłości”.
Płyta ta zawiera niezaśpiewane dotąd teksty Kory z muzyką skomponowaną przez Natalię oraz jej zespół. Do sieci trafił również teledysk do utworu “Jest miłość” – wyjątkowy, bardzo kobiecy obraz w reżyserii Silvii Pogody. Pomysł na album zrodził się podczas spotkania Natalii Przybysz i Kamila Sipowicza. Spadkobierca dorobku Kory powierzył Natalii zebrane i niewydane dotąd w formie piosenek zapiski legendy polskiej sceny muzycznej. Tytuł „Zaczynam się od miłości” stanowi parafrazę tytułu zbioru tekstów Kory wydanych w formie książki.

ØRGANEK
Grupa powstała w 2013 roku z inicjatywy jej lidera, autora tesktów, opowiadań i muzyki, Tomasza Organka, laureata wielu prestiżowych nagród, m.in. Mateusza Trójki, Nagrody Artystycznej Miasta Torunia im. Grzegorza Ciechowskiego, Nagrody Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego. Tomasz Organek jest również Ambasadorem Honorowym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Do chwili obecnej zespół wydał dwie płyty długogrające, (Głupi 2014 – nominacja do Fryderyka 2015 w kategorii Album Roku Rock oraz Czarna Madonna 2016 – Fryderyki 2017 w kategorii Album Roku Rock oraz Piosenka Roku ) – oba albumy uzyskały status platynowej płyty. Przez dwa lata (2016 – 2017) zespół był trzonem Orkiestry Męskiego Grania i jest współautorem dwóch płyt koncertowych MGO, które również pokryły się platyną. Dyrektorem muzycznym obu edycji był Tomasz Organek.
W skład zespołu wchodzą: Tomasz Organek (gitara, śpiew), Adam Staszewski (bas), Tomasz Lewandowski (instrumenty klawiszowe), Robert Markiewicz (perkusja). Zespół zagrał do chwili obecnej kilkaset koncertów w Polsce i za granicą (Litwa, Francja, Anglia, Szkocja, Irlandia, Szwajcaria, Bułgaria) ciesząc się ogromnym zainteresowaniem publiczności oraz wielomilionową oglądalnością swoich teledysków. Jego piosenki zajmują czołowe miejsca na listach przebojów polskich rozgłośni radiowych. ØRGANEK jest również stałym bywalcem największych polskich festiwali (m.in Woodstock Festival, Jarocin Festival, Open’er Festival, Orange Festival, Męskie Granie, Europejski Stadion Kultury, CJG Festiwal, Green Festival i wiele innych).
Pod koniec marca 2019 roku, zespół ØRGANEK wydał dwupłytową, platynową reedycję albumu Czarna Madonna. Wydawnictwo zawiera dwa premierowe utwory, między innymi “Niemiłość” oraz inne piosenki kojarzące się z działalnością zespołu wcześniej nie publikowane, co jednocześnie można będzie potraktować jako podsumowanie pięcioletniej działalności oraz wstęp do nowego etapu, który grupa chce zacząć nowym albumem planowanym na przełom tego roku.
W roku 2020 pomimo pandemii zespół wydał dwa single promujące nowy album. Pierwszy singiel nosił tytuł POGO. Drugi singiel pt. WALCZ stał się częścią kampanii stworzonej przy współpracy zespołu ØRGANEK oraz fundacji CZŁOWIEK wspierającej osoby w kryzysie psychicznym. Dzięki tej współpracy powstała pierwsza w Polsce mapa wsparcia – www.mapawsparcia.pl, na której podane są wszystkie adresy placówek, które bezpłatnie wspierają osoby w kryzysie psychicznym.
Jesienią 2021 zespół ØRGANEK wydał trzeci album pod tytułem „Na razie stoję, na razie patrzę”, który usłyszymy na festiwalu.

IGO
Igor Walaszek – znany pod pseudonimem Igo. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych męskich głosów w Polsce. Pochodzi z Krakowa, gdzie w 2009 roku wraz z grupą przyjaciół założył rockowy zespół Clock Machine. Mimo swoich rockowych predyspozycji nie zamyka się wyłącznie w tym gatunku – szerszej publiczności dał się poznać jako połowa elektronicznego duetu Bass Astral x Igo. Ze wspomnianymi zespołami nagrał dotychczas siedem płyt, a jego dyskografię zamyka wydany w sierpniu 2021 roku album “Satellite”. W 2019 roku Igor został, obok Katarzyny Nosowskiej, Krzysztofa Zalewskiego i Organka, członkiem Orkiestry Męskiego Grania. Rok później również zasilił jej skład, tym razem z Darią Zawiałow i Błażejem Królem. Wystąpił na takich festiwalach, jak Open’er Festival, Krakow Live Festival, Przystanek Woodstock, OFF Festival, czy Audioriver. Współpracował m.in. z Sokołem, Miuoshem, czy Sistars. Aktualnie pracuje nad swoją pierwszą solową płytą, którą zapowiada wydany na początku roku singiel “Helena”.

BAASCH
Jeden z najbardziej oryginalnych artystów na polskiej scenie electro – wplata industrialny chłód i EDM-owy trans w świetnie skomponowane, zapadające w pamięć piosenki. Jego znakiem rozpoznawczym są chwytliwe, mroczne melodie, intrygujące, niebanalne teksty i hipnotyzujący wokal.
Producent, kompozytor, wokalista, autor muzyki do nagradzanego filmu „Płynące wieżowce” Tomka Wasilewskiego, spektaklu krakowskiego teatru Stara Łaźnia „Autogiografia na wszelki wypadek” w reżyserii Michała Buszewicza i wideo-spektaklu „Balladyna” w reż. Oskara Sadowskiego. Wystąpił w wielu projektach muzycznych, współpracując m.in. z Rysami, Noviką, Bokką, Agimem, Zamilską, Sonar Soul czy Mery Komasą. Otwierał koncerty Tricky’ego i Bloodgroup.
Dwa pierwsze albumy studyjne wydane w NEXTPOP-ie zebrały świetne recenzje i znalazły się w licznych rankingach jako jedne z najlepszych płyt. Latem 2020 roku premierę miał trzeci album „Noc”, wydany pod szyldem belgijskiej wytwórni PIAS, która zajmuje się między innymi takimi artystami, jak Editors czy Agnes Obel.
Trzeci album Baascha „Noc” to kontynuacja starannie wypracowanej stylistyki poprzednich krążków – inteligentnego dialogu muzyki tanecznej z dark-popem. To pierwszy koncept album w twórczości artysty, będący rejestracją życia toczącego się pod osłoną nocy. To także poruszająca opowieść o samotności i próbie rozpoczęcia wszystkiego od nowa, pełna obietnic, rozczarowań, tęsknot i kolorów nocnego miasta.

Festiwal będzie nie tylko świetnie brzmiał, ale i świetnie wyglądał. Teren RE: RZESZÓW FESTIWALU na Bulwarach nad Wisłokiem zamieni się na cały weekend w Park Świateł. – Chcemy zorganizować najładniejszy wizualnie festiwal na Podkarpaciu, a może i w Polsce. Wspólnie z artystami wizualnymi stworzymy przestrzeń, która po zmroku będzie stymulowała zmysły i wyobraźnię. Świetlne instalacje, neony, wizualne totemy zachwycające dużych i małych. To będzie scenografia godna epoki Instagrama – przypominają organizatorzy.
Dlaczego “RE:”? Skąd taka nazwa festiwalu? Mówi Prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek: – „Razem z Organizatorem postawiliśmy na koncepcję festiwalu, która odda dynamiczny charakter i ducha naszego miasta i regionu, podkreśli jego najlepsze cechy. Dlatego w logo festiwalu powstał “pierwiastek RE:” – nowy, unikalny i nasz. Jakie ma właściwości? Takie jak Rzeszów – jest nowoczesny i dynamiczny, otwarty, ciekawy zmian i pełen aspiracji. Tak widzimy nasze miasto i taki festiwal chcemy stworzyć. Pełny dobrej energii, rozświetlony i inspirujący. Festiwal, który może stać się jedną z wyrazistych miejskich marek i przyciągać uwagę całego regionu – tłumaczy prezydent Rzeszowa. – A dlaczego RE:? Bo jest proste, bezpośrednie i bardzo nasze! RE to oczywiście Resovia, ale też dwie litery, które kojarzą się z nowoczesnym myśleniem i pozytywnymi zmianami – RE to REcykling i REuse – odpowiedzialne i nowatorskie podejście. RE to zaczynanie od nowa, REstart i REset, RE to REgionalność i lokalność. RE to wreszcie RElaks, RElacje i REgeneracja – bo o tym ma być właśnie ten festiwal: o wspaniałym spędzaniu czasu razem, świetnej regenerującej atmosferze i odpoczynku i o najlepszej jakości rozrywce, na którą mieszkańcy Rzeszowa czekali od lat. W naszym regionie brakowało wyrazistego wydarzenia dla ludzi spragnionych najlepszej polskiej muzyki w unikalnej oprawie, szukających inspiracji i wrażeń z najwyższej półki. Nowy festiwal ma szansę to zmienić – podsumowuje Konrad Fijołek. Chcemy, żeby za parę lat RE: RZESZÓW FESTIWAL był dla Rzeszowa tym, czym dla Gdyni jest Open’er Festival, dla Katowic Off Festival, czy dla Płocka Audioriver, dodaje na zakończenie.

Sprzedaż biletów i karnetów na RE: RZESZÓW FESTIWAL dostępna za pośrednictwem internetowych bileterii Ebilet.pl oraz GOING i EMPIK BILETY. Dzieci do lat 5 wchodzą na teren festiwalu bezpłatnie.
—
RE: RZESZÓW FESTIWAL
20-21 sierpnia (sobota i niedziela)
2 DNI RE:LAKSU
Bulwary nad Wisłokiem
Bilety dostępne na Ebilet.pl, Going i Empik Bilety
Bilet jednodniowy od 79 zł, karnety od 129 zł
Organizatorzy: Agora SA, Wyborcza.pl
Partner główny: Miasto Rzeszów
Partner: Estrada Rzeszowska
Partner merytoryczny: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS
Sponsor: Perła Browary Lubelskie