Miejska aplikacja “rzeszów to my” coraz bardziej popularna

Miejska aplikacja jest coraz bardziej popularna. Kolejne zgłoszenia zostały załatwione.

W rejonie ulic Baligrodzkiej i Bieckiej na schodach zamontowano nowe podjazdy dla wózków. Przy ul. Błogosławionej Karoliny trwa naprawa chodnika.

Oficjalna miejska aplikacja została uruchomiona w celu usprawnienia kontaktu między mieszkańcami, a Urzędem Miasta Rzeszowa. Łączy funkcję informacyjną z interwencyjną. Jak wynika ze statystyk magistratu, interwencje za jej pośrednictwem są coraz częstsze. Mieszkańcy za pośrednictwem narzędzia zgłosili już ponad pół tysiąca spraw, z których prawie 300 udało się załatwić. Wśród nich są przede wszystkim zgłoszenia dotyczące usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach.

Wśród spraw załatwionych w ostatnim czasie jest między innymi montaż nowych zjazdów dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej. W tym rejonie po zgłoszeniu użytkownika aplikacji naprawiono także chodnik, a jego generalny remont zaplanowano na przyszły rok.

Drogowcy pracują także w rejonie ulicy Błogosławionej Karoliny, gdzie jeden z mieszkańców osiedla im. Franciszka Kotuli zgłosił uszkodzenie nawierzchni chodnika. Kostka została już zdemontowana i zostanie ułożona od nowa.

– Takie z pozoru drobne sprawy mają dla mieszkańców duże znaczenie. Cieszę się, że dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Mądre miasta to te, które korzystają z wiedzy, doświadczenia swoich  mieszkańców – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikacja mobilna #RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Jest zintegrowana z internetowym kontem mieszkańca, które umożliwia zdalne załatwienie wybranych spraw urzędowych. Internetowe konto mieszkańca stanowi zbiór różnych usług administracji lokalnej skupionych w jednym miejscu. Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkaniec będzie miał dostęp do urzędu z każdego miejsca i o dowolnej porze.

Zdjęcia nowych zjazdów dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej