Mobilny urzędnik dojedzie do mieszkańca. Pomoże załatwić jeszcze więcej spraw
Nie możesz samodzielnie dotrzeć do Urzędu Miasta Rzeszowa? Przyjedziemy do Ciebie!
W załatwieniu wielu spraw pomoże Ci „Mobilny Urzędnik”.
Poszerzamy katalog spraw, które rzeszowianie mogą załatwić, bez wychodzenia z domu, zapraszając do siebie pracownika Urzędu Miasta Rzeszowa. Z usługi „Mobilny Urzędnik” można skorzystać bezpłatnie.
Pomoc skierowana jest do mieszkańców Rzeszowa o szczególnych potrzebach, głównie seniorów oraz osób, które z powodu niepełnosprawności mają ograniczenia w poruszaniu się i nie mogą samodzielnie dotrzeć do urzędu.
Usługa polega na obsłudze spraw urzędowych na terenie Rzeszowa w miejscu zamieszkania potrzebującej osoby. Pracownik Urzędu Miasta Rzeszowa przyjmie pismo do urzędu, dostarczy potrzebne druki urzędowe, pomoże w ich wypełnieniu, przyjmie niezbędne dokumenty, a następnie zarejestruje je w urzędzie. Jeżeli sprawa tego wymaga, dostarczy także np. wydaną decyzję w prowadzonej sprawie.
W jakich sprawach pomoże Mobilny Urzędnik?
- Wydział Organizacyjno-Administracyjny
- Mobilne biuro podawcze – przyjęcie pisma ogólnego do urzędu.
- Wydział Spraw Obywatelskich
- Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego, w tym: zgłoszenie utraty dowodu osobistego, zniszczenia lub nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych.
- Wydanie dowodu osobistego wraz z ustaleniem kodów PIN zabezpieczających certyfikaty zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu osobistego.
- Przyjęcie formularza zameldowania na pobyt stały lub czasowy oraz wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy.
- Wydział Polityki Społecznej
- Złożenie wniosku i wydanie Ogólnopolskiej Karty Seniora.
- Złożenie wniosku i wydanie Karty Dużej Rodziny.
- Złożenie wniosku i wydanie karty Rodzina Wielodzietna 3+; Rodzina zastępcza.
- Wydział Klimatu i Środowiska
- Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa z nieruchomości będących własnością osób fizycznych.
- Złożenie deklaracji dot. źródeł ciepła lub źródłach spalania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków”.
- Pomoc merytoryczna w zakresie przygotowania i rozliczania wniosków o dofinasowanie w ramach programu „Czyste powietrze”.
- Biuro Ewidencji Działalności Gospodarczej i Zezwoleń
- Pomoc związana z obsługą przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Pomoc w zakresie czynności związanych z Centrum Obsługi Przedsiębiorcy oraz możliwych źródeł dofinansowania dla przedsiębiorców.
- Wydział Finansowy
- Złożenie wniosku o udzielanie ulgi podatkowej w podatkach i opłatach.
- Urząd Stanu Cywilnego
- Złożenie wniosku o zmianę imienia i nazwiska.
- Wydział Gospodarki Komunalnej
- Złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Potrzebę załatwienia powyższych spraw można zgłosić na dwa sposoby:
– telefonicznie dzwoniąc na Infolinię Urzędu Miasta Rzeszowa, pod numer tel. 1 77 88 99 00 (zgłoszenia może dokonać dowolna osoba np. członek rodziny lub opiekun) od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30 do15.30.
– za pośrednictwem poczty elektronicznej – wysyłając zgłoszenie na adres: mobilny.urzednik@erzeszow.pl
W zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa, podać imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu do kontaktu.
Usługa w ramach „Mobilnego Urzędnika” realizowana jest w środy i czwartki w godzinach od 9.00 do 14.00. Wizyty urzędników są umawiane na najbliższy dzień, w którym dostępny jest wolny termin. W celu zapewnienia bezpieczeństwa, w przeddzień umówionej wizyty, mieszkaniec otrzymuje telefoniczne potwierdzenie z Urzędu Miasta Rzeszowa, z podaniem imienia i nazwiska pracownika, który będzie realizował usługę, a Mobilny Urzędnik przed rozpoczęciem obsługi wylegitymuje się.